Κυρίες και Κύριοι,
Ανάπτυξη στο γκρεμό και το κενό, δεν γίνεται.
Υπό αυτούς τους όρους, η προσπάθεια για την ανάπτυξη όταν ανέλαβε η κυβέρνηση Σαμαρά, ήταν ναρκοθετημένη.
Η ανάπτυξη είναι ο τελευταίος σταθμός, σε μια δύσκολη πορεία που περνά από τη δημοσιονομική εξυγίανση, τη μείωση του κράτους, την προώθηση των διαρθρωτικών αλλαγών και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.
Το διάστημα που πέρασε, χάρη στις προσπάθειες της κυβέρνησης και τις θυσίες του Ελληνικού λαού, αποφύγαμε την καταστροφή και βάλαμε τις βάσεις για την ανάκαμψη.
Εξασφαλίσθηκε κυβερνητική σταθερότητα, η χώρα αγκυρώθηκε στο ευρώ και το τραπεζικό σύστημα ανακεφαλαιοποιήθηκε.
Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, η προσπάθειά μας είχε και αποτελέσματα καλύτερα από το αναμενόμενο:
π.χ. ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος επιτεύχθηκε ένα χρόνο νωρίτερα από τον προγραμματισμό, ενώ και ως προς το ύψος της ύφεσης για το 2013, τα πράγματα κινήθηκαν σε θετικότερα επίπεδα απ” ότι και εμείς οι ίδιοι περιμέναμε.
Από πλευράς μας, ως Υπουργείο Ανάπτυξης προωθήσαμε διαρθρωτικές αλλαγές για να συμβάλλουμε στην προσπάθεια ώστε να μπουν τα θεμέλια.
Eπιστρέψτε μου να αναφέρω ενδεικτικά πέντε μονάχα από τις παρεμβάσεις:
1. Ο Νέος Επενδυτικός Νόμος, με τη θέσπιση μιας Κεντρικής Αδειοδοτικής Αρχής για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας
2. Οι μεταρρυθμίσεις για τη λειτουργία της αγοράς που περιλάμβαναν:
• τις νέες, απλούστερες υγειονομικές & αγορανομικές διατάξεις
• τα μέτρα κατά των στρεβλώσεων στην αγορά καυσίμων
• και το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την αγορά και τα καταστήματα
3. Η απλοποίηση των διαδικασιών στο ΕΣΠΑ με 32 διαφορετικές παρεμβάσεις, που είχαν ως αποτέλεσμα να υπερκαλύψουμε τους στόχους του Μνημονίου στις απορροφήσεις, φτάνοντας σε ποσοστό 118%. Παράλληλα, τα προγράμματα του ΕΤΕΑΝ επίσης απλουστεύθηκαν και τους τελευταίους μήνες υπάρχει μεγάλη κινητικότητα σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Μέχρι τον Ιούνιο είχαν δοθεί δάνεια ύψους100 εκ. ευρώ από τις Τράπεζες, στο πλαίσιο των χρηματοδοτικών εργαλείων του Υπουργείου, ενώ το Νοέμβριο εγκρίθηκαν900 εκ. ευρώ για δάνεια.
4. Η απελευθέρωση αγορών π.χ. στα φορτηγά, στις μεταφορές στον τουρισμό, στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, αλλά και το σύγχρονο κανονιστικό πλαίσιο για 16 τεχνικά επαγγέλματα.
5. Οι 25 δράσεις για την απλοποίηση των διαδικασιών στις εξαγωγές, που χαιρετίστηκαν από τους εξαγωγείς
Το θετικό αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών μας, αναγνωρίζεται από τους πιο σημαντικούς διεθνείς οργανισμούς:
• Η Παγκόσμια Τράπεζα, στο Doing Business Report, ανακοινώνει πως μέσα σε μόλις 2 χρόνια, η Ελλάδα ανέβηκε 28 θέσεις, σε ό,τι αφορά την ανταγωνιστικότητα της, ενώ στο δείκτη για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων, ανεβήκαμε κατά 111 θέσεις.
• Ο ΟΟΣΑ επιβεβαιώνει πως η πατρίδα μας είναι σταθερά πρώτη στις μεταρρυθμίσεις, μεταξύ των κρατών-μελών του Οργανισμού.
• Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζει πως η Ελλάδα ανέβηκε το 2013, από την 18η θέση στην 4η , σε σχέση με τις απορροφήσεις του ΕΣΠΑ.
Όλα αυτά αποδεικνύουν πως έχουμε δημιουργήσει πλέον τις περισσότερες προϋποθέσεις ώστε η χώρα να προχωρήσει: να αφήσει οριστικά πίσω την εποχή της κρίσης και της ανασφάλειας.
Γι” αυτό και το 2014 είναι μια κρίσιμη χρονιά – διότι έχουμε μπροστά μας το μεγάλο στοίχημα της μετάβασης από την ύφεση στην ανάπτυξη.
Δεν υποσχόμαστε θαύματα, γιατί θαύματα δεν μπορούν να γίνουν.
Αλλά υποσχόμαστε πως θα συνεχίσουμε με σχέδιο και μεθοδικότητα, με συγκεκριμένες πολιτικές που θα ενισχύσουν την εθνική προσπάθεια για την ανάπτυξη.
Ο προγραμματισμός του Υπουργείου Ανάπτυξης για το 2014 κινείται σε τρεις συγκεκριμένους άξονες:
(α) Στη στήριξη ενός νέου παραγωγικού μοντέλου
(β) Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας
(γ) Στην βελτίωση της λειτουργίας της αγοράς
Α. Ξεκινώ από τη στήριξη ενός νέου παραγωγικού μοντέλου:
Προφανώς, η κυβέρνηση ούτε θα επιβάλλει ούτε θα απαγορεύσει στον ιδιωτικό τομέα, συγκεκριμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Είμαστε ελεύθερη οικονομία και ο ιδιωτικός τομέας έχει την πρωτοβουλία.
Αυτό, όμως, που μπορούμε να κάνουμε είναι να δώσουμε κίνητρα και να στοχεύσουμε τους περιορισμένους πόρους που έχουμε, ειδικά στους κλάδους που θα έχουν το μεγαλύτερο δυνατό πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα για την οικονομία μας.
Γνωρίζουμε πλέον με ακρίβεια ποιοι είναι οι κλάδοι όπου η Ελλάδα διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα, καθώς έχουμε στα χέρια μας τις μελέτες της Mc Kinsey, του ΚΕΠΕ και του ΙΟΒΕ.
Ιδιαίτερα τώρα όπου βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη χρονιά.
Οι λέξεις-κλειδιά για την προσπάθεια αυτή είναι: ανταγωνιστικότητα, εξωστρέφεια, καινοτομία, υγιής επιχειρηματικότητα και ενθάρρυνση των επενδύσεων.
Στο πλαίσιο της στήριξης ενός νέου παραγωγικού μοντέλου, εντάσσονται:
Πρώτον, οι δράσεις μας για την εξωστρέφεια:
• ξεκινά να λειτουργεί ο νέος φορέας εξωστρέφειας «Enterprise Greece» που θα στηρίζει ταυτόχρονα επενδύσεις και εξαγωγές, σύμφωνα με τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές. Το σχετικό νομοσχέδιο θα έχει εισαχθεί μέχρι το τέλος του μηνός στη Βουλή.
• απλοποιούμε ακόμη περισσότερο τις διαδικασίες για τις εξαγωγές, στο πλαίσιο του σχετικού Οδικού Χάρτη. Μέσα στο α” τρίμηνο του 2014, ξεκινούμε την υλοποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας μιας στάσης μέσω της οποίας θα μπορούν να διεκπεραιώνονται όλες οι διαδικασίες.
• διευρύνουμε την εξαγωγική μας βάση, δηλαδή του αριθμού των εταιριών που εξάγουν και των προϊόντων που εξάγονται. Εντός του 2014, εφαρμόζουμε ολοκληρωμένες τομεακές πολιτικές -με θεσμικές αλλαγές και χρηματοδοτικά εργαλεία- σε κρίσιμους εξαγωγικούς κλάδους, όπως π.χ. στα τρόφιμα.
Δεύτερον, οι δράσεις μας για την καινοτομία:
• προχωρούμε με ειδικές παρεμβάσεις, βασισμένοι στις εισηγήσεις του Συμβουλίου Καινοτομίας που απαρτίζεται από επιχειρηματίες και επιστήμονες εγνωσμένου κύρους
• διπλασιάζουμε τους πόρους προς την καινοτομία και την έρευνα στο Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020: από το 4% θα ανέλθει στο 8% του σχετικού προϋπολογισμού. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται και δράσεις όπως: για τους συνεργατικούς σχηματισμούς, την επώαση νέων επιχειρήσεων, καθώς και δράσεις που θα τονίζουν τη διάσταση «πατέντες και πνευματική ιδιοκτησία».
• Στο πλαίσιο αυτό, οργανώνουμε το Δίκτυο Καινοτομίας & Νέας Επιχειρηματικότητας -ένα collaboration portal- όπου όλες οι πρωτοβουλίες του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα θα συγκεντρώνονται, οι εμπλεκόμενοι θα προβάλλουν τις απόψεις τους και θα συνεργάζονται μεταξύ τους. Θα είναι λειτουργικό από τον Ιούνιο.
• συνεργαζόμαστε με τον Οργανισμό Yozma του Ισραήλ, ώστε να μεταφέρουμε καλές πρακτικές, αλλά και τεχνογνωσία, για να διαμορφώσουμε ένα «οικοσύστημα καινοτομίας». Ήδη σήμερα υπογράψαμε δύο Συμβάσεις ώστε να προχωρήσει άμεσα η συνεργασία του Οργανισμού με την ελληνική κυβέρνηση, τον επιχειρηματικό κόσμο, την ερευνητική κοινότητα και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Τρίτον, ο αναπροσανατολισμός του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020:
Το νέο ΕΣΠΑ, σε αντίθεση με τα προηγούμενα, δίνει έμφαση πρωτίστως στον τομέα της επιχειρηματικότητας- ιδιαίτερα στην εξωστρεφή και καινοτόμο επιχειρηματικότητα.
Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα και μάλιστα εστιάζει σε 8 κλάδους προτεραιότητας, όπου η χώρα διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα, σύμφωνα με τις προτάσεις της Mc Kinsey και του ΙΟΒΕ. Οι κλάδοι είναι:
1. Τουρισμός (και σε ειδικότερες μορφές)
2. Αγροτοδιατροφικός τομέας
3. Logistics
4. Περιβαλλοντική βιομηχανία
5. Τομέας της Υγείας (Υπηρεσίες, Φάρμακα, Τουρισμός)
6. Παραγωγή και εξοικονόμηση ενέργειας, υλικά
7. Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών
8. Δημιουργικές βιομηχανίες (π.χ. ελληνικό design) και Πολιτισμός.
Φυσικά το ΕΣΠΑ δεν είναι πανάκεια- δεν μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα της χώρας.
Ωστόσο, στόχος μας είναι το νέο ΕΣΠΑ να αποτελέσει καταλύτη για ένα νέο παραγωγικό μοντέλο και να έχουμε άμεσα, πολλαπλασιαστικό όφελος για την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Ο νέος νόμος για την οργάνωση και την υλοποίηση του σχεδιασμού του Νέου ΕΣΠΑ, είναι ένα βασικό εργαλείο σε αυτήν την κατεύθυνση.
Τέταρτον, σε σχέση με τον Επενδυτικό νόμο: θα γίνουν συγκεκριμένες αλλαγές ώστε αφενός να εναρμονισθεί με το νέο Ευρωπαϊκό Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων, αλλά και να συνδεθεί με το νέο ΕΣΠΑ. Παράλληλα, θα τεθεί σε εφαρμογή το πλαίσιο για τους ελέγχους στις επενδύσεις από τρίτους πιστοποιημένους φορείς.
Πέμπτον, κινητοποιούμε κεφάλαια από τον ιδιωτικό τομέα για την εκτέλεση δημοσίων έργων (ΣΔΙΤ).
• Έναρξη κατασκευής για έργα ΣΔΙΤ ιδιαίτερης σημασίας, συμπεριλαμβανομένων: τριών μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων (Σέρρες, Δ. Μακεδονία, Πελοπόννησος) και του Συστήματος Τηλεματικής για τις Αστικές Συγκοινωνίες
• Ολοκλήρωση διαγωνισμών για 12 έργα, σταδιακά από τον Απρίλιο: π.χ. ηλεκτρονικό εισιτήριο στον ΟAΣΑ, Ευρυζωνικές Υποδομές σε Αγροτικές Περιοχές (Rural Broadband) και 8 μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων (τέσσερις στην Αττική και σε Ηλεία, Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία, Ήπειρο, και Μακεδονία-Θράκη)
• Παράλληλα θα ξεκινήσουν διαγωνισμοί σε 4 έργα: μαρίνα Ναυπλίου, υποδομές στην Κεντρική Αγορά Αθηνών και 18 μικρά γυμναστήρια-κολυμβητήρια σε όλη τη χώρα.
Αυτήν την ώρα είναι σε εξέλιξη έργα 2,5 δις ευρώ περίπου.
Τα χρηματοδοτικά εργαλεία που στηρίζουν με τη σειρά τους την προσπάθεια αυτή είναι τα εξής:
• Το ΕΤΕΑΝ: Εξελίσσουμε τα ήδη υφιστάμενα προγράμματα – όπου το Ταμείο μέσω διάφορων εργαλείων -π.χ. Ταμείο Επιχειρηματικότητας, Εξοικονομώ Κατ” Οίκον- διοχετεύει 1,6 δις ευρώ στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ. Παράλληλα επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για την ενίσχυση της ρευστότητας των ΜμΕ, εν όψει και του Νέου ΕΣΠΑ, που θα αντανακλούν στις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί.
• Οι δράσεις της ΕΤΕπ: Στόχος είναι ο προγραμματισμός νέων προγραμμάτων στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας της EE για τις ΜμΕ, την περίοδο 2014-2020. Επίσης, θα αποτιμήσουμε συνολικά την πρόοδο των προγραμμάτων ώστε εάν υπάρξουν καθυστερήσεις, να διοχετεύσουμε τα χρήματα σε άλλες δράσεις ενίσχυσης των ΜμΕ, εντός του έτους.
• Το Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο: που επιδιώκουμε να συμβάλλει και αυτό στην ενίσχυση ρευστότητας των ΜμΕ. Προγραμματίζουμε πως από το α” εξάμηνο του 2014 θα ξεκινήσει σταδιακά η λειτουργία του ενώ θα αναπτυχθούν και νέες συνεργασίες, όπως ήδη έχει συμβεί με την KfW και το Ίδρυμα Ωνάση.
Αυτή είναι η προσπάθεια που γίνεται από τη δική μας πλευρά.
Βεβαίως, παρά την πρόοδο σε σχέση με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, η ρευστότητα παραμένει ο αδύναμος κρίκος.
Η αντιμετώπιση του προβλήματος σχετίζεται με την πλήρη αποκατάσταση ενός κλίματος εμπιστοσύνης.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, οι όποιες υπερβολές της Τρόικας και ο λαϊκισμός της αντιπολίτευσης, σίγουρα δεν βοηθούν.
Ο δεύτερος άξονας του προγραμματισμού μας για το 2014 αφορά στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας, όπου περιλαμβάνονται:
1. Η απλούστευση του πλαισίου για τις αδειοδοτήσεις, π.χ. με τη διεύρυνση της αυτοαδειοδότησης όπου θα αρκεί μια υπεύθυνη δήλωση για να λειτουργήσει μια επιχείρηση, ώστε να αντιμετωπίσουμε τη γραφειοκρατία.
Τις προσεχείς ημέρες, θα παρουσιάσουμε το σχετικό νόμο-πλαίσιο, ενώ η εφαρμογή του επιχειρησιακού μέρους θα ξεκινήσει μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2014.
2. Η υιοθέτηση επιπλέον μέτρων για τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στο δείκτη Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας, από κοινού με τα συναρμόδια Υπουργεία, σε συνέχεια των πρόσφατων αλλαγών στη φορολογία μεταβίβασης ακινήτων και την κατάργηση της υποχρεωτικής παράστασης των δικηγόρων στα συμβόλαια
3. Στις Στρατηγικές Επενδύσεις: η Κεντρική Αδειοδοτική Αρχή που ήδη λειτουργεί, θα έχει στελεχωθεί πλήρως στο αμέσως επόμενο διάστημα, με τις σχετικές μετατάξεις και αποσπάσεις. Η λειτουργία τόσο της Κεντρικής Αδειοδοτικής Αρχής όσο και του νέου φορέα εξωστρέφειας «Enterprise Greece», θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της χώρας ως προς την προσέλκυση των στρατηγικών επενδύσεων.
4. Η Εθνική Στρατηγική για τα Logistics, ώστε η Ελλάδα να καταστεί κόμβος μια πύλη εισόδου για την Ευρώπη, με νομοθετικές πρωτοβουλίες αλλά και συνέργιες.
Το νομοσχέδιο βρίσκεται στη φάση της τελικής επεξεργασίας και θα κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο α” τρίμηνο του 2014.
5. Η Νέα Βιομηχανική Πολιτική: συγκροτείται η σχετική Διϋπουργική Επιτροπή, όπου θα εξετασθούν οριζόντια όλα τα ζητήματα και τους αμέσως επόμενους μήνες θα αναληφθούν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες μεταξύ άλλων για: τη μείωση τους κόστους της ενέργειας, την προώθηση της έρευνας & της καινοτομίας, τη βελτίωση των όρων πρόσβασης στη χρηματοδότηση και την ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού.
6. Η βελτίωση απόδοσης του ΓΕΜΗ: αναπτύσσουμε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων, π.χ: η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων και η αυτόματη έκδοση πιστοποιητικών θα είναι δυνατές στο αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ καθώς οι υπηρεσίες μιας στάσης στα ΚΕΠ, θα είναι διαθέσιμες εντός του α” εξαμήνου.
Ο τρίτος άξονας του προγραμματισμού μας για το 2014, αφορά τη βελτίωση της λειτουργίας της αγοράς.
Α. Σε ό,τι αφορά το εμπόριο:
1. Αίρουμε τα εμπόδια εισόδου στην αγορά και ενισχύουμε τον ανταγωνισμό για να πέσουν οι τιμές, σε 4 τομείς της αγοράς: λιανικό εμπόριο, οικοδομικά υλικά, τρόφιμα και τουρισμό, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις του ΟΟΣΑ.
Σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, το σχετικό νομοσχέδιο θα παρουσιασθεί τις επόμενες ημέρες, αφού ολοκληρωθεί ο διάλογος με τους ενδιαφερόμενους φορείς.
2. Εκσυγχρονίζουμε και απλοποιούμε το πλαίσιο για το υπαίθριο εμπόριο και τις λαϊκές: η σχετική πρόταση μας θα δοθεί προς διαβούλευση εντός Φεβρουαρίου.
3. Δημιουργούμε το πλαίσιο για το Ελληνικό Σήμα, δηλαδή της ένδειξης που θα τίθεται επί των προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό ήδη χτες δημοσιεύτηκε η σχετική Διακήρυξη, υποβάλλονται προσφορές και εντός Φεβρουαρίου εκτιμούμε πως θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες.
4. Συνεχίζουμε τις δράσεις κατά του Παραεμπορίου: το 2013 κατασχέθηκαν πάνω από10,6 εκ. προϊόντα παραεμπορίου έναντι περίπου 2 εκατομμυρίων που κατασχέθηκαν το 2012. Για το 2014, στόχοι μας είναι: ο καλύτερος συντονισμός με το Λιμενικό ώστε να αντιμετωπιστεί το παραεμπόριο κατά τους θερινούς μήνες και η αύξηση των ελέγχων ιδίως σε εισαγωγικές εταιρίες (αποθήκες) που κρίνονται ύποπτες.
5. Απλοποιούμε το πλαίσιο για το ηλεκτρονικό εμπόριο: Καταργούμε το ειδικό μητρώο όπου υποχρεωτικά σήμερα καταγράφονται οι σχετικές επιχειρήσεις και η δραστηριότητά τους θα καταχωρείται μόνον στο ΓΕΜΗ. Το νομοσχέδιο θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα.
Β. Σε ό,τι αφορά τις δημόσιες συμβάσεις:
6. Ενοποιούμε και απλοποιούμε τους κανόνες για την ανάθεση των δημοσίων συμβάσεων, σε συνεργασία με την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων.
Το ίδιο πλαίσιο θα ισχύει παντού, ανεξαρτήτως ύψους προϋπολογισμού και φορέα που διενεργεί την ανάθεση.
Μέσα στο Μάρτιο καταθέτουμε στη Βουλή, το σχετικό νομοσχέδιο προς ψήφιση.
7. Εκσυγχρονίζουμε το συνολικό σύστημα δημοσίων προμηθειών με:
• την ηλεκτρονικοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Όλες οι δημόσιες προμήθειες γίνονται ηλεκτρονικά από τους φορείς του δημοσίου τομέα.
• την ομαδοποίηση αγορών σε βασικά προϊόντα /υπηρεσίες για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας με την αξιοποίηση εργαλείων όπως οι συμφωνίες-πλαίσιο και οι κεντρικές αναθέτουσες αρχές.
• τον περιορισμό των Αναθετουσών Αρχών, όπως είχαμε ανακοινώσει (από περισσότερες από 7000 σε περίπου 700).
Γ. Σχετικά με την προστασία του Καταναλωτή:
8. Εφαρμόζουμε τις προβλέψεις του Ν. 4224/2013 για την προστασία των δανειοληπτών. Εντός του μηνός συστήνεται το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
Το Συμβούλιο θα εισηγηθεί δέσμη μέτρων για την επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης, για τη δημιουργία συμβουλευτικού μηχανισμού προς τους δανειολήπτες καθώς και για την αποσαφήνιση εννοιών όπως «συνεργάσιμος δανειολήπτης» και «εύλογες δαπάνες διαβίωσης».
Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους, να δημιουργηθεί όλο το κανονιστικό πλαίσιο και να εκδοθεί ο σχετικός Κώδικας Δεοντολογίας, ώστε να εφαρμοσθούν οι προστατευτικές διατάξεις του νόμου για τους δανειολήπτες.
9. Προωθούμε το πλαίσιο για τις αξιώσεις αποζημίωσης από παραβιάσεις του δικαίου για τον Ανταγωνισμό.
Στόχος μας είναι μέχρι τη λήξη της Ελληνικής Προεδρίας στην Ε.Ε. , να οριστικοποιηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο η νέα σχετική Οδηγία και αμέσως μετά να νομοθετήσουμε σε εθνικό επίπεδο, ώστε να έχουμε ένα πλαίσιο καλύτερης αντιμετώπισης των καρτέλ.
Κυρίες και Κύριοι,
Αυτός είναι ο προγραμματισμός μας, το δρομολόγιο του Υπουργείου Ανάπτυξης, για το 2014.
Θεωρώ πως πράγματι το έτος αυτό, η Ελλάδα μπορεί να γυρίσει σελίδα και να έχει για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια ανάπτυξη- έστω και οριακή.
Ήδη ξεκίνησε να μπαίνει κάποιο φρένο στη συνεχή επιδείνωση και αγγίζουμε το σημείο για μια καινούρια, θετική πορεία.
Οι Έλληνες πολίτες έχουν υποστεί τεράστιες θυσίες για να μπει ξανά η χώρα σε τροχιά προόδου.
Οι θυσίες αυτές δεν πρέπει να πάνε χαμένες.
Ο μύθος του Σισύφου που έχει στοιχειώσει αυτή τη χώρα, πρέπει επιτέλους να διαψευσθεί.
Από πλευράς μας, ως κυβέρνηση, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με υπευθυνότητα και συγκεκριμένο σχέδιο.
Όμως, η υπόθεση της Ανάπτυξης δεν είναι υπόθεση μονάχα ενός Υπουργείο ούτε μιας κυβέρνησης.
Είναι μια εθνική υπόθεση.
Είναι το αποτέλεσμα μιας συλλογικής προσπάθειας.
Γι” αυτό ο καθένας μας, η κυβέρνηση, η αντιπολίτευση, οι επιχειρήσεις και οι πολίτες πρέπει να αντιληφθούν πως πρέπει όλοι να πράξουμε ό,τι μας αναλογεί.
Κανείς δεν πρέπει να εθελοτυφλεί, έχουμε μπροστά μας πολλά κύματα ακόμη.
Όμως ο στείρος αρνητισμός και το συνεχές μοιρολόι για την κρίση, δεν δίνουν λύσεις.
Χρειάζεται εθνική συστράτευση, πίστη στο στόχο και σκληρή δουλειά για να τα καταφέρουμε.
Και να μην ξεχνάμε πως οι Έλληνες περάσαμε κι άλλοτε δύσκολες στιγμές.
Όμως, όπως και τότε, έτσι και τώρα μπορούμε να τα καταφέρουμε.
Και θα οδηγήσουμε την Ελλάδα σε ένα ασφαλές λιμάνι.
|
infoepan@mou.gr
801 11 36300